Elitserien

Elitserien, gräddan av svensk ishockey. Här kommer du kunna läsa mina tankar om allt från talangutveckling till vem som blir nästa stjärna i Elitserien.

Wednesday, January 24, 2007

Kampen om priset

Brendl vs Skröder


Där ligger kampen om vem som vinner skytteligan/Håkan Loob Trophy i elitserien säsongen 06/07.
Det var nog inte många som trode att dessa herrar skulle placera särskillt högt på den listan, men så är nu fallet och fråga är vem som drar det längsta strået?
Brendl: Inget mål senaste fem matcherna eller 16 skotten, det är den överlägste största torkan han haft under sin korta karriär i elitserien.
Skröder: Sju mål än så länge i Januari månad pch det återstår många matcher. Han har bra flyt då han producerar såväl i Box-play(han slog rekord genom att göra box-play mål nr7 för säsongen)

Skillnaden just nu är att Brendl har ynka två mål till godo på Skröder, jag skrev i tidigare inlägg att det redan var avgjort vem som vinner Håkan Loob trophy men jag hade fel.
Det är långt från avgjort och vem som vinner ät svårt att säga men jag lägger min röst på.. -Skröder, ett hett Modo som går bra i elitserietabellen mot en Brendl som spelar i ett lag som har svårt att producera frammåt.
Dessutom spelar Skröder såväl power- som box play och tydligen är han målfarlig i båda delarna.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home