Elitserien

Elitserien, gräddan av svensk ishockey. Här kommer du kunna läsa mina tankar om allt från talangutveckling till vem som blir nästa stjärna i Elitserien.

Monday, January 08, 2007

Årets första elitseriematch

Läkerol Arena, bäst i elitserien

Visst! Det är en fantastisk arena som inte är färdig än, känns inte som en sammlingsplats för en av de bästa och mest omtyckta klubbarna i landet. Man andas inte Brynäs då man är där, men det kommer öka mer och mer då arbetet fortgår(Vi vill ha tröjorna och Sm-Guld flaggorna i taket!).

Var i alla fall där i Lördags och såg min första match för året, Brynäs mötte Malmö och det bjöd på..
  • Lågt tempo

  • Slö publik

  • Dåligt spel

  • och Edwin Frylen..

Det jag märkte mest under denna lama elitseriematch var #10 i Malmö, Edwin Frylen. Jag vet inte riktigt hur dom tänker då en spelare som han matchas stenhårt både i box- och power-play?

Brynäs fick mig att lyfta på ögonbrynen då dom spelade Molin, Bäckström och Alcén som en lina i PP. Vågat av Boork att satsa på en junior och jag blev förvånad över hur han spelade, man märker att det fattas några kilo muskler och rutin. Men med fortsatt istid så kanske Brynäs slipper förlita sig på Månsson, han visade åter igen att han förtjänar 1a platsen på min lista(se tidigare poster).
Noterbart var att Kristan fick hålla nollan, hans tredje för i år, jag tror att han delar förstaplatsen med Krizan(Modo) och Backlund(Timrå).

Avslutningsvis så måste det bli en högre lägsta-nivå i elitserien för att den ska klara att konkurera med Schweiz och Ryssland, vi vet att den inte klarar det på den ekonomiska fronten, men ur prestations-synpunkt så borde världens bästa ishockey nation klara av det!

Labels: , , , ,

1 Comments:

At 11/1/07 17:01, Blogger Hedar said...

Var vi verkligen på samma match? Brynäs höll upp tempot bra med snabba passningar, nästan i stil med gamla ryssarna!
Deras variant där backen och 2 forwards går på mål (Centern tar backposition och skjuter) är fin fin! Kommer hitta många mål med den tror jag.
Problemet var väll om något att Malmös ända taktik är att sänka tempot till motståndaren somnar och sen göra mål...

 

Post a Comment

<< Home