Elitserien

Elitserien, gräddan av svensk ishockey. Här kommer du kunna läsa mina tankar om allt från talangutveckling till vem som blir nästa stjärna i Elitserien.

Tuesday, January 23, 2007

Tacklingspriset

Fick just höra att tacklingspriset som skulle gå till årets tackling i elitserien blivit återkallat av hockeyligan och pengarna istället ska gå till ungdomshockeyn för att utveckla närkampsspelet.
Bra tycker vissa..
Dåligt tycker jag själv, Wikegård och alla andra som anser att tacklingar är en stor del av hockeyn. Visst skaderisken ökar och så vidare, det går trots allt inte att komma ifrån att det är en stor och väldigt viktig del av hockeyn så varför inte prisa den som lyckats allra bäst under den gångna säsongen.

Det är min åsikt!

Labels: , ,

6 Comments:

At 23/1/07 14:27, Blogger Hedar said...

Nja, bättre med Fair-play priser för att understödja de som hjälper andra. I romarrikets arenor kämpade gladiatorerna mot varandra och publiken skrev varje gång blodet sprutade, menar du att vi inte har kommit längre i samhällsutvecklingen?

 
At 23/1/07 21:37, Anonymous Anonymous said...

Men kom igen johanna, svensk hockey har lika mkt tacklingar som damhockeyn och där är det förbjudet.

Vf skulle inte de som verkligen kan tacklas få ett pris? (och då snackar jag inte om att slå någon i huvudet eller att köra in ngn med huvudet före in i sargen).

Tacklingspriset är en bra idé för att få igång en svensk hockey som består av 90% hakningar och fasthållningar..

 
At 24/1/07 14:28, Blogger Hedar said...

Nja, om du jämnför med NHL så smäller det ungefär lika mycket idag som på andra sidan pölen.
Hur det är i övrig europeisk hockey vet jag inte.
Vad jag dock vet är att tacklingar tröttar ut spelare, trötta spelare orkar inte spela och intensiteten försvinner helt.
Nu vill jag inte att alla tacklingar skall försvinna, tycker det funkar bra som det är idag gällandes tacklingar.

 
At 24/1/07 16:41, Blogger Truffel said...

Jag tycker inte intensiteten blir lidande när det smäller mycket, det är snarare att när det smäller lite så klagar man på dålig intensitet..

 
At 24/1/07 16:54, Blogger Hedar said...

Jag ser hellre en match där spelskickligheten avgör än att det lag som har mest blod kvar i sina kroppar vinner!

 
At 31/1/07 16:49, Anonymous Anonymous said...

Håller med dig Johanna! Tacklingspriser kommer bara göra att spelare blir skadade!

 

Post a Comment

<< Home