Elitserien

Elitserien, gräddan av svensk ishockey. Här kommer du kunna läsa mina tankar om allt från talangutveckling till vem som blir nästa stjärna i Elitserien.

Friday, January 26, 2007

Elitseriens just nu sämsta lag..

Lindköping upplever lite av en kris just nu;
  • Tränaren fick sparken

  • Ytterligare två förlust-matcher i elitserien.

  • Sparkar årets "floppmålvakt nr1", värvar "årets floppmålvakt nr2"

Förstår lite att publiken börjat svika, och jag vet inte vart deras största problem ligger..
Det är inte pga Cechmanek som Lindköping ligger sjua i elitserien. Jag tror snarare det beror på viss arrogans, många spelare som ser sig som stjärnor och inte vill göra "skitjobbet", Mårtensson är den spelare som ligger närmast sin potential men det är bara på pappret, jag tycker Tony borde spela mycket bättre, poängen räddar inte om laget aldrig lyckas vinna.
Det behövs mer Kåberg's och Ledin's i Lindköping anno 06/07.

Ett sätt vore att göra som Boork gjort i Brynäs, sätt stjänorna på läktaren någon match(innan det blir försent) och ta upp några hungriga juniorer eller skaffa någon som vill göra skitjobbet innan elitseriens transfer-fönster stänger. För att sedan ta tillbaka dom in i laget och förhoppningsvis revanch-sugna och går ut och spelar på 85% av sin kvalité, för det räcker för att Lindköping ska komma till slutspel då dom besitter en av de bästa trupperna på pappret.

Jag hoppas verkligen att Lindköping ska vända sin negativa trend till något positivt för ett sådant starkt lag så långt ner i tabellen när det blir lottning för slutspelet kan göra årets version till en av de mer intressanta...

*Notering; Jag hade lite fel med min tippning på HV71 - Färjestad igår, resultatet.
Matchen i matchen gick enligt min plan, att Färjestad vann trode jag, men inte att dom skulle få det så svårt.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home