Elitserien

Elitserien, gräddan av svensk ishockey. Här kommer du kunna läsa mina tankar om allt från talangutveckling till vem som blir nästa stjärna i Elitserien.

Friday, March 16, 2007

Inför kvartsfinal #6

Brynäs - HV71

Massor av känslor inför måste-matchen i Läkerol Arena, senast var Rönnmark under all kritik enligt mig och saknade total spelkänsla(se tidigare poster.) och jag hoppas verkligen att han höjer sig ikväll.
Kristan vs. Ersberg var tankarna som gick i mitt huvud efter förra matchen och tyckte det var tråkigt att dom inte "gjorde upp", jag tror och hoppas Ersberg hög kritik av publiken och frågan är om han håller för trycket då?
Han är helt ny i slutspel och pressen som kommer därtill, jag tror det är hans tur att darra ikväll och Brynäs tar en klar seger och inte bara jämnar ut serien i siffror utan också mentalt.
Då är det en öppen historia på Söndag.

Timrå - Modo

Den här serien är avgjord, det blev som jag skrev i tidigare poster att det var Pärsinnen och Hedström som vann matchen över Skröder och Sundström.
Jag tror Timrå är ett av lagen i final då dom är starkare än Lindköping och oavsett att dom har två matcher mer än LHC i bagaget så kommer den mentala biten i att vinna ett glödhett norrlandsderby att väga över i TIKs favör.

Labels: , ,

1 Comments:

At 19/3/07 08:44, Anonymous Anonymous said...

Hehe, du har lika lite koll på hockey som du är bra på att stava ;-)

 

Post a Comment

<< Home